torsdag 23 oktober 2014

Streetphoto

Nu i veckan har vi dragit igång våra gestaltningsarbeten som vi kommer att jobba med under flera veckor. Jag kommer att jobba med streetphoto och har ingen aning om just nu vart det hela kommer att sluta. 

Idag tog jag i alla fall på mig rejält med kläder, packade ner kameran och åkte in till stan. Jag hoppade av på Pilgatan för att sedan till fots ta mig genom Haga, ner till Järntorget. Därifrån gick jag bort mot pedagogen och sedan vidare mot Nordstan.

Jag upptäckte väldigt snabbt hur svårt jag tyckte att det var att fota människor som är helt främmande för mig som jag faktiskt inte vet om de vill vara med på kort eller inte. Ibland ville jag ta ett kort men vågade inte! Och nästa gång tog jag kort med kameran på magen så att säga. Det var ännu svårare för då missade jag mina motiv och de blev väldigt dålig skärpa på bilderna.

Men jag fick hur som helst ett par bilder som jag känner mig nöjd med.







1 kommentar:

  1. Vilka fina kort du tar! Lite avis på alla som är så duktiga :).

    SvaraRadera