fredag 5 september 2014

Jag, du,vi!

Under workshoppen Jag, du vi,(2014-09-02) skulle vi först skriva ner fem ord som representerade oss själva. sen skulle vi placera dem på golvet ut efter en linje så att allas ord hamnade där. När alla lag ifrån sig skulle vi sedan ställa oss vid ett enda ord. Det ordet fick vi sen ta med oss till vår ruta som vi då fått skapa med hjälp av tejp. Rutan skulle representera oss precis som ordet vi tog med oss dit. Vi fick sedan fylla på rutan med olika saker och fler ord.

Min mjuka nalle (som har lite identitetssvårigheter).

Jag känner mig stabil,

lugn och

hemma.

Handtaget fick symbolisera att jag känner mig hemma och lugn på de flesta ställen och att jag även kan få andra att känna likadant. Samt att min dörr för det mesta är öppen för de flesta.

Erika dokumenterar Jennys ruta.

Här ser ni hela min ruta.

Vi fick hjälpas åt att presentera varandras rutor vilket var väldigt roligt. Ofta stämde beskrivningarna väldigt bra in på de personerna som skapat rutan. Här ser ni Fredrik i sin ruta och Jonna i bakgrunden.

Här berättar Erika om sin ruta.

Efter ett tag fick vi välja en eller flera rutor som vi ville koppla ihop med vår egna ruta. Jag valde denna med Nalle Puh!

Titta så söt han är! =)

När alla valt de rutor som man ville sitta ihop med fick man välja att gå till en ruta och ta med sig sina saker och ord dit. Då skulle man tillsammans med de andra som nu också stod i rutan bestämma en sak och ett ord som fick vara kvar i rutan. resten skulle väck. Kvar hos oss blev Puh Björn och ordet LUGN. Vilka passar väldigt bra ihop.

Helt plötsligt skulle vi skriva något utifrån den ruta vi nu stod i under fem minuter. Helt otroligt vad man får ur sig på fem minuter utifrån en sak och ett ord! När vi skrivit klart skulle vi inom gruppen byta lappar med varandra och sedan stryka över allt utom fem ord.





här ser ni alla våra lappar och vår ruta. Jag jobbade förresten tillsammans med Hanna H och Clara.

Kvar av allt vi producerat under dagen var nu, Nalle Puh, LUGN och tre meningar bestående av orden som var kvar på de olika lapparna.

Här är våra meningar.

Vi redovisade detta genom att sitta på varsin pall och läsa en mening var. 

Sen var det dags att städa vilket Katta verkade tycka var ganska roligt
=)

En väldigt givande workshop där man verkligen fick fundera på vem man själv är, hur man uppfattas och hur man uppfattas med andra och kanske framför allt av andra!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar