tisdag 9 september 2014

Veckoreflektion v.36

Veckan var väldigt intensiv med mycket information och nya platser. Såna saker gör ju alltid att man blir lite snurrig i skallen..

Föreläsningen vi hade om konsthistoria från 60-talet fram tills nu visade väldigt bra på hur stark konsten kan vara som verktyg men också på hur skillnader mellan könen varit inom branschen. Det var dock väldigt svårt att under så kort tid ta till sig av allt det som hänt sedan 60-talet. Känns som att man behöver mer tid för att verkligen kunna tillgodogöra sig detta.

Seminariet där vi diskuterade bildämnets betydelse samt läraren respektive elevernas roller var väldigt givande. Det var nyttigt att se hur man själv och de andra i klassen såg på ämnet och hur vi vill vara som lärare. Men även att på ett nytt sätt se bildens möjligheter!


Lapparna där vi skrev ner tankar på.

Jag skrev utmana och utforska på en lapp. vilket jag anser gäller både lärare och elever. På min andra lapp skrev jag Prova nytt och övervinna kan ej. Även den lappen anser jag passar in på både elever och läraren.

På min tredje lapp skrev jag guide. Det gäller framför allt läraren. att den ska kunna guida sina elever att uppnå mer inom ämnet och passar bra ihop med lappen bredvid som det stod stöttande på.

Många bra ord lyftes under detta seminariet.

Kort och gott kan man säga att denna kursen verkar bli väldigt rolig och givande på många sätt. Det som just nu verkar vara jobbigast är skissboken där vi ska göra en ny skiss varje dag. Denna känns just nu som ett stort MÅSTE...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar